top of page

Biodiversiteit in de supermarkt: ligt de keus bij de consument?

Gaan producten als warme broodjes over de toonbank, als ze geproduceerd zijn op een manier die positief is voor de biodiversiteit? Of maakt het de consument weinig uit? Communicatiewetenschappers Julia Shen en Marijn Poortvliet onderzoeken wat de consument beweegt om duurzamer inkopen te doen. Maar waarschuwen doen ze ook: 'Het veranderen van consumentengedrag is slechts één stukje van de puzzel, en misschien niet het uitgangspunt.'Gaan producten als warme broodjes over de toonbank, als ze geproduceerd zijn op een manier die positief is voor de biodiversiteit? Of maakt het de consument weinig uit? Communicatiewetenschappers Julia Shen en Marijn Poortvliet onderzoeken wat de consument beweegt om duurzamer inkopen te doen. Maar waarschuwen doen ze ook: 'Het veranderen van consumentengedrag is slechts één stukje van de puzzel, en misschien niet het uitgangspunt.'


Lees meer: https://www.wur.nl/nl/onderzoek-resultaten/onderzoeksinstituten/economic-research/show-wecr/biodiversiteit-in-de-supermarkt-ligt-de-keus-bij-de-consument.htm Door: Julia Shen en Marijn Poortvliet (12-12-2023) zijn onderzoekers van de leerstoelgroep Strategische Communicatie. De studie uit dit verhaal is onderdeel van het Rethink Food Processing project, dat geleid wordt door Anke Janssen, onderzoeker Food Technology van Wageningen Food & Biobased Research en uitgevoerd in samenwerking met FH&CR.


0 weergaven0 opmerkingen

댓글


bottom of page